Ungdomsformand

Flemming Pedersen

Velkommen til Karlslunde IF Badmintons ungdomsafdeling

Vi har en velfungerende ungdomsafdeling, hvor der fokuseres meget på et godt socialt liv. Alle børn kan have glæde af at spille badminton, og klubben tilbyder træning til alle niveauer. Det er børn i alle aldre, der spiller i klubben. Træningerne indeholder almen motorisk udvikling og turneringstræning, så alle børn kan blive tilgodeset uanset alder og niveau.

Sæsonen for ungdomsafdelingen starter 14. august og slutter den 31. maj.

Har du lyst til at prøve eller vil du vide mere, så kontakt ungdomsformand Flemming Pedersen på telefon 2989 4126.

Alder
Vi dækker aldersgruppen fra 7 til 19 år. Du er velkommen til at begynde uanset alder.

Forældre/barn

Hvis man som familie ønsker at spille sammen, så har vi også et tilbud til jer. Her kan man allerede starte som 5-årig. Pt er vi uden træner. Vi spiller lørdag kl. 11.00 - 12.00 eller 12.00 - 13.00.

Vi satser på vores hold
Vi ønsker, at så mange spillere som muligt får mulighed for at spille på hold for at styrke sammenholdet i klubben og give ungdomsspillerne mulighed for at møde andre på deres niveau. Klubben betaler diverse gebyrer og sørger for den overordnede organisering, mens forældrene sørger for at spillerne får besked op til kampe, transport og afvikling af kampene.

Vi satser på din individuelle karriere
Alle spillere skal have mulighed for at spille individuelle turneringer på deres niveau. Dette udvikler i høj grad spillerens badmintonspil. Du tilmelder dit barn til turneringer og betaler via badmintonplayer.dk. Man skal som forælder selv sørge for transport og evt. coaching.

Klubben yder 100% tilskud til seks udvalgte turneringer i løbet af sæsonen.

Vi er en social klub
I løbet af sæsonen afholder vi flere fællesarrangementer på tværs af årgange bl.a. fællestræning juleturnering, klubmesterskaber, klubfest, træningslejr. Vi vil gerne have flere arrangementer, så initiativer til nye tiltag blandt forældre og spillere er meget velkomne. Vi har en hal med mange faciliteter – så grib chancen.

Vi er gode kammerater
Vi tager hensyn og hjælper hinanden, og vi tolerer ikke mobning.

Vi er fair og sportslige
Vi respekterer vores modstandere, opfører os ordentligt på og uden for banen og vi vil altid prøve at dømme korrekt.

Vi uddanner vores trænere
Vi sørger for at rekruttere træneremner blandt klubbens medlemmer, og at de løbende uddannes på DGI og Badminton Danmarks kurser.

Forældre hjælper til - når du melder dit barn ind melder du også dig selv ind
Der er ansat folk til at drive hallerne og til at varetage træningen, men al anden aktivitet er på frivillig basis. Derfor er der behov for at alle forældre bidrager løbende. Det kan være i direkte forbindelse med ungdomsarbejdet f.eks. som holdleder, hjælper ved begyndertræning, specialtræning eller hjælper ved arrangementer. Kontakt Ungdomsudvalget eller en træner for flere oplysninger.

Vores træningstider

Lørdag kl. 11.00 – 12.00

Lørdag kl. 12.00 – 13.00

Kr. 925

Der ydes ikke rabat ved tilmelding til flere træninger.

Ved tilmelding efter 1. januar ydes 50% rabat og efter 1. april 75% rabat.

-Tilmelding til træninger: Klubmodul - holdtilmelding

-Se Mit første stævne. En beskrivelse af, hvad man kan forvente hvis man skal til stævne/individuel turnering.

-Se pointregler her

-Her finder du turneringer og holdkampe: Badmintonplayer

Ungdomsudvalget

Formand: Flemming Pedersen