Om KIF, hovedforeningen

Karlslunde Idræts Forening

Historisk set, er det en gammel forening, der har sit udgangs­punkt i De Danske Skytteforeninger, der dannedes efter tysker­krigene i 1860'erne. Carlslunde-Carlstrup Skyttelaug så dagens lys den 12. september 1866 og er dermed den ældste af Greve kommunes idrætsforeninger.

Navnet er blevet ændret et par gange i takt med udviklingen,og efter­hånden som flere aktiviteter er kommet til. I 1933 fik vi vores nuværende navn "Karlslunde Skytte-, Gymnastik- og Idrætsfor­ening". Vi er stadig en "Skytteforening", men for at lette dagligdagen bruger vi nu den forkortede udgave Karlslunde Idræts Forening eller KIF.

Karlslunde idrætsforening, KIF, består af 10 afdelinger; herunder KIF badminton der blev stiftet i 1937. Vi er medlem af De Danske Skytte- og gymnastikforeninger (DGI), DGI Midt- & Vestsjælland, Badminton Danmark, Sjællands Badmintonkreds og Dansk Idrætsforbund (DIF).

De øvrige specialafdelinger er:

Fodbold Skydning Fitness

Bordtennis Gymnastik Boule

Karate Tennis E-Sport

Karlslunde Idræts Center, eller Karlslunde Hallerne som mange stadig kalder det, er løbende udbygget og moderniseret. Består i dag af 4 haller, motionscenter samt cafeteria. På området rundt om hallerne findes tennis- og boldbaner samt stadion.

Karlslunde Idræts Center er en selvejende institution.

Ansatte i Karlslunde Idræts Center,

der til daglig sørger for at alt fungerer.

Sekretariatschef Peter Roslev

Mail: sek@karlslunde-if.dk

Tel: 46151676 / 2

Regnskabsassistent Jeanette Storck,

der også varetager KIF Badmintons regnskab.

Mail: regnskab@karlslunde-if.dk

Tel: 46151676 / 5